SmartMark Communications (2020)
Este general cunoscut și acceptat faptul că Smart Home îți oferă o serie de beneficii, printre care se numeră și securitatea locuințelor, confortul, precum și economiile la energia electrică.
Cu toate acestea, în urma sondajului efectuat de către SmartMark Communications, s-a observat o schimbare în gândirea originală a consumatorilor, aceștia punând mai nou accent pe faptul că o astfel de tehnologie este interesantă, detronând rapoartele anterioare care susțineau că principala rațiune a oamenilor în privința deciziei de achiziție este sentimentul de siguranță.
Astfel, întrebați ce îi interesează cel mai mult în ceea ce privește smart home, consumatorii au răspuns:
- 34,6% cred că tehnologia este interesantă;
- 20% au spus că îi va ajuta să economisească bani la facturile de energie;
- 16,4% au spus că le-ar îmbunătăți securitatea locuinței lor;
- 14,1% au ales confortul.

De asemenea, sondajul include și întrebări despre preferințele produselor, iar echipamentele inteligente cu cele mai multe voturi au fost legate de climatizare (termostate inteligente), securitate inteligentă și iluminare inteligentă, fiind la fel de importante pentru consumatori ca în rapoartele anterioare.
Pe lângă acestea, clienții au mai selectat următoarele produse și soluții în ordinea preferințelor:
- 26,3% activare vocală selectată (cum ar fi asistenții de acasă);
- 20,2% senzori de mișcare;
- 19,7% prize inteligente;
- Restul respondenților fie nu au răspuns, fie au oferit o alternativă.
Informațiile extrase cu ajutorul acestui sondaj sunt benefice pentru industriile care-și doresc optimizarea tehnologiilor și oferirea de noi servicii de acest gen către clienți.
